Uitwaaien in Ierland (2)

Na Killarney zijn we gereden via de Cliffs of Moher in County Clare naar Lisdoonvarna. Dit is een plaatsje aan de rand van het nationale park ‘The Burren’. De ‘Cliffs of Moher’ zijn erg indrukwekkend en zeker een must see als je in de buurt bent. Het is duidelijk dat dit als een van de hoogtepunten van Ierland wordt gezien, aangezien de grote tourbussen af en aan rijden. Het is heel erg toeristisch, maar gelukkig kan je van de enorme drukte weglopen en een heel stuk langs de kliffen wandelen waar vele mensen niet komen, omdat daar geen netjes aangelegde betonnen wandelpaden zijn. Cor vond het een enorm groot verschil met 15 jaar geleden toen hij er met Casper was.

IERLAND13_resize

De Burren is een prachtig gebied met heuvels van leisteen die begroeid zijn met mos en vele bloemen. Het is een erg desolaat landschap en ik kan me voorstellen dat het er in de winter heel erg guur is. We hebben er een prachtige wandeling gemaakt van 10km. Weer mooie wolkenluchten gezien en geluk gehad met de regen. Zodra we uitgewandeld waren en bij de pub waren aangekomen begon het te regenen en hadden we uitzicht op twee mooie regenbogen.

IERLAND21_resize

IERLAND14_resize

De Burren is een mooi park om door te wandelen en onderweg kom je veel koeien en schapen tegen. Zelf ben ik nog flink uitgegleden in een koeienvlaai :(, mijn camera gelukkig deze val kunnen besparen. Onderweg vaak gestopt om van het uitzicht te genieten, zodat Babette ook even uit de rugzak kon en haar benen strekken. Ze genoot van alle mooie bloemetjes in de berm en stopte om de haverklap om ze te plukken.

IERLAND15_resize

Na een mooie wandeling ons getrakteerd op goed eten en de pasta smaakte Babette prima!

Na County Clare, zijn we via de kustweg en Galway naar Clifden gereden.  Clifden is een mooi vissersdorp in Connemara. Dit is een woest en ruig deel van Ierland met een prachtige Atlantische kust. Connemara, bestaat uit een heuvellandschap, met veel meren, heide en veengebieden. Hier hebben we nog een mooi kasteel bezocht en door de tuinen gewandeld. Babette vond met name de plassen interessant om in te stampen. Deze ervaring kent ze natuurlijk niet uit Dubai!

IERLAND16_resize

IERLAND17_resize

IERLAND18_resize

Na het mooie Clifden en een erg leuke B&B zijn we naar Ashford Castle gereden. Dit is een hotel uit de 12e eeuw die ooit van de Guiness familie is geweest. Het kasteel is al ruim 70 jaar omgetoverd tot een luxe hotel. Hier hebben wij onszelf op een nacht getrakteerd. En Babette vond het allemaal ook spannend, omdat er ergens natuurlijk een prins en prinses op een kasteel slapen! Het kasteel ligt erg mooi aan het grootste meer van Ierland. Hier hebben we nog een mooi boottochtje gemaakt en verder heerlijk uitgewaaid en van het zonnetje genoten.

Ons hotel voor een nacht!

IERLAND19_resize

IERLAND20_resize

De laatste dag weer naar Dublin gereden en in een hotel vlakbij het vliegveld geslapen, we hadden namelijk een vroege vlucht naar Amsterdam om 9.30. Babette heeft zich op beide vluchten weer goed gehouden en zich vermaakt met boekjes, kleurplaten en de I-pad. Cor en ik hadden helaas niet veel tijd om van de reis bij te komen. Beide moesten we de volgende dag weer direkt aan de slag op kantoor.

One thought on “Uitwaaien in Ierland (2)

1. Wat een heerlijke vacantie en fijn dat Babette ook genoten heeft. Ik heb nooit een tocht door Ierland gemaakt. Het weer is altijd een vraag teken. Misschien
    toch eens doen. Liefs, Tante Yvonne.